Home // Uncategorized // Als treballadors i treballadores del COMERÇ de Mataró

Als treballadors i treballadores del COMERÇ de Mataró

El sector del comerç és un dels sectors on existeix més precarietat laboral. És igual si treballes per una gran empresa que si treballes per una de petita, en tots els casos les condicions són molt similars.
Les empreses no estan aplicant el conveni col·lectiu que correspon o només apliquen la part que els interessa, fan contractes d’obra i servei a companys i companyes que porten 12 mesos a l’empresa, assignen categories laborals inferiors a les tasques que realment es desenvolupen, es fan hores extres que no es paguen, no es respecten els horaris, els diumenges i festius no estan regulats, hi ha una escassa representació sindical i si sorgeix és immediatament reprimida. A tot això cal afegir el plus de l’estrès que està associat a tota feina de cara al públic i que moltes vegades provoca problemes de salut.

L’estructura del comerç, que fora d’algunes excepcions, fa que hi hagi pocs treballadors en petites botigues i dificulta la associació i la reivindicació d’un dret bàsic com és el de representació sindical.

L’objectiu d’aquesta crida és crear una assemblea de treballadores i treballadors del comerç de Mataró amb la finalitat que tots els treballadors i treballadores del comerç tinguin representació independentment del nombre d’empleats de l’empresa i que tots i totes tinguin el recolzament i la solidaritat dels companys i companys de les altres empreses en casos d’agressions laborals.

El Sindicat d’Oficis Varis de Mataró de la Confederació Nacional del Treball us ofereix les seves eines i infraestructures per organitzar-vos sense líders, sense dirigents i en base a la solidaritat i la democràcia directa.