Home // Uncategorized // Crónica de la manifestació convocada per la C.N.T. de Mataró i el Grup Anarquista l’Albada Social contra la Reforma Laboral i per l’Autoorganització de la Classe Treballadora

Transcorregut de la manifestació pel barri de Pla d’en Boet

El passat dissabte 10 de març una cinquantena de treballadores i treballadors ens vàrem mobilitzar pels carrers de Mataró, responent a la convocatòria de la C.N.T. de Mataró i el Grup Anarquista L’Albada Social.
Molts dels veïns i vianants que es van trobar amb la manifestació van escoltar amb interés els nostres plantejaments, i d’altres ens van animar a continuar amb la nostra lluita.
Tal i com era la nostra intenció, vam dirigir les nostres consignes i els nostres discursos als propis treballadors dels barris de Mataró, fent una crida a l’autoorganització i a la presa de consciència de la greu situació que afrontem i afrontaran els nostres fills i filles si no fem res per evitar-ho.
Es va reivindicar la tàctica fonamental de l’anarcosindicalisme per a la resolució dels conflictes laborals i socials: l’Acció Directa. Així com les formes de lluita que entenem que, per la seva efectivitat, ha de recuperar la classe obrera: el boicot, la vaga i el sabotatge.
Vàrem realitzar una breu explicació de l’augment de la temporalitat i precarietat que comporta la nova Reforma Laboral, a més dels rellevants canvis que implicarà per a la negociació col·lectiva.
Davant la convocatòria de Vaga General pel 29 de Març, es va fer una dura crítica a l’estrategia dels sindicats U.G.T i CC.OO. pel fet de convocar una Vaga General de només 24 hores, sabent que d’aquesta manera no es podrà tombar la Reforma.
Valoració de la convocatòria de Vaga General de 24 hores pel 29 de Març

Entenem que aquestes empreses gestores dels drets de la classe treballadora (fa temps que van deixar de ser veritables sindicats) faran servir la Vaga General i els treballadors que hi participaran, per tal de rentar la seva imatge pública i justificar la seva posició privilegiada i parasitària.
Per a nosaltres la Vaga General s’ha de plantejar com un pols al Govern i a la Patronal, no pas com una acció propagandística o de protesta. Si es va a la vaga s’ha d’anar amb la intenció de guanyar-la, i si no s’està preparat més val treballar per preparar-nos. És per això que durant la manifestació vam fer una crida a l’autoorganització de la classe treballadora, pas completament necessari abans de convocar una Vaga General Indefinda amb perspectives de victòria obrera.