Home // Uncategorized // Als treballadors i treballadores de les BOTIGUES DE TELEFONIA MÒBIL de Mataró

Als treballadors i treballadores de les BOTIGUES DE TELEFONIA MÒBIL de Mataró

Els treballadors/es de l’empresa INTERNITY-AVENIR TELECOM, distribuïdora oficial de productes de telefonia mòbil VODAFONE, pateixen des de fa temps tot un seguit d’abusos i irregularitats legals per part de l’empresa:
.
No s’apliquen el sou ni les categories que marca el conveni del sector. Rutinàriament els treballadors són obligats a entrar 15 minuts abans de l’hora sense que aquest temps compti com a temps treballat ni sigui compensat. Altres vegades directament són obligats a doblar torns. El súmmum de l’abús arriba en els casos en què es descompten de la nòmina dels treballadors, de forma col·lectiva, les pèrdues ocasionades pel robatori de productes, arribant de vegades la quantitat descomptada al conjunt de la plantilla a superar el preu de l’objecte desaparegut.

A més pateixen una pressió excessiva per part dels coordinadors per tal de complir els objectius de vendes marcats per l’empresa, que varien segons el seu gust i provoquen brusques variacions del sou mensual, i que es tradueix en el fet que els treballadors es vegin obligats a vendre qualsevol cosa i com sigui al client, sense poder oferir un servei adequat tenint en compte les necessitats reals d’aquest últim.
És per tot això que el passat 4 de febrer, un grup de treballadors de l’empresa va procedir a legalitzar una secció sindical de la Confederació Nacional del Treball de Barcelona, nomenant a la companya Begoña com el seu representant per donar solució a totes les irregularitats esmentades, mitjançant el diàleg amb l’empresa. Per aquest motiu, el dia 10 de febrer es va informar a la direcció de l’empresa de la constitució legal de la secció sindical i el nom de la companya que la representava. Només 7 dies després INTERNITY-AVENIR TELECOM comunicava l’acomiadament a la companya, després de més de 5 anys treballant a l’empresa.
Està molt equivocada l’empresa si creu que amb la repressió contra els seus treballadors, i no mitjançant el diàleg i el respecte als seus drets, solucionarà un problema que ella mateixa ha creat.
Per això fem una crida als treballadors de Mataró a no comprar a les botigues d’aquesta cadena de telefonia, fins que els seus responsables demostrin un mínim de decència i respecte cap als drets dels seus empleats.
¡READMISSIÓ IMMEDIATA DE LA COMPANYA BEGOÑA!
¡PROU REPRESSIÓ SINDICAL!