Home // Uncategorized // L’Ajuntament de Mataró fa marxa enrera i autoritza la parada de Sant Jordi de la C.N.T.

La C.N.T., com cada any, tindrà parada de llibres per la Diada de Sant Jordi. Això no hauria de ser noticia si no fós per l’actitut que ha mostrat l’Ajuntament de Mataró aquest any.
Fins a dos cops s’han apropat a l’administració membres del sindicat per tal d’obtenir el permís municipal corresponent, i tots dos cops se’ns ha respost negativament i amb evasives. L’única raó que se’ns va donar per justificar que no se’ns facilitava el permís va ser que: “Aquest any l’Ajuntament només autoritza la venda de llibres a llibreries, autors i editorials; tal com va acordar en una reunió amb els llibreters de la ciutat”.
Davant aquest fet, des de la C.N.T. vàrem publicar un escrit criticant l’autoritarisme de l’Ajuntament i explicant quin sentit té per nosaltres vendre llibres de temàtica social per Sant Jordi. D’altra banda, vàrem començar a treballar en la preparació d’actes de denúncia pública vers l’actitut prepotent del govern municipal, així com en la preparació de la nostra parada que, amb permís o sense, estaria al carrer com cada any.
La notícia que vàrem publicar, denunciant l’abús de poder i anunciant que donariem una resposta, va començar a correr per diverses vies i la C.N.T. va rebre la solidaritat de diferents col·lectius socials mataronins, als quals agraïm molt sincerament  el seu recolçament. Aquesta acció ha estat suficient per a que l’Ajuntament faci marxa enrera, davant la certesa que treuríem el conflicte al carrer i desemmascararíem públicament el caciquisme del govern municipal i la seva complicitat i submissió amb els agents empresarials de Mataró.
El passat divendres 20 d’abril l’Ajuntament es posava en contacte amb nosaltres per comunicar-nos que, per “una reinterpretació de la normativa”, es decidia donar-nos el permís corresponent a la parada de llibres. Després d’aquest canvi d’actitut només podem preguntar-nos:
  • Si la premissa és que només tindran permís llibreters, autors i editors: Quina reinterpretació pot fer possible que la C.N.T., com a sindicat anarquista que és, pugui posar parada?
  • Quina es la famosa normativa i on es troba publicada?
  •  S’han fet reunions amb les llibreries? I si s’han fet: A quins acords han arribat?
  • S’ha autoritzat o negat el permís de vendre llibres a altres entitats socials de Mataró? En base a quins arguments?
  • Si la C.N.T. no s’hagués mostrat combativa i decidida a lluitar pel seu dret a sortir al carrer: L’Ajuntament hauria “reinterpretat la normativa” i hagués donat el permís?
La resposta a l’última pregunta la tenim molt clara: No. Si l’Ajuntament des d’un inici ens va negar el dret a posar la nostra parada és perquè no ens volien veure al carrer difonent els nostres valors i la nostra cultura. La única raó per la qual s’han desdit és perquè sabien que donariem una resposta contundent al carrer, i que posaríem la cara vermella als responsables polítics d’aquest abús mostrant públicament el seu vergonyós comportament.
Per acabar, no ens queda més que declarar clarament que la C.N.T. no permetrà en cap cas que s’ataqui als seus drets a la llibertat d’expressió, informació, manifestació o acció sindical. Vinguin d’on vinguin aquests atacs la resposta serà contundent i no tancarem el conflicte fins que no es resolgui satisfactòriament pels nostres interessos com organització o els interessos dels nostres afiliats.
La C.N.T. té 101 anys d’història. Durant tots aquests anys els nostres militants han hagut de patir persecució, tortures, fam, esclavitut, exili i mort, per expressar i desenvolupar la nostra acció revolucionària, cap a un món nou d’autèntica justícia i llibertat. Els nostres pares, avis i besavis no han patit 40 anys de feixisme i repressió per a que ara vinguin quatre democristians aburgesats a retallar les nostres llibertats.
En definitiva: Qui es vulgui enfrontar amb la C.N.T. més val que s’ho pensi dos cops, perquè nosaltres no ens deixarem trepitjar.

Figueres